La UGT de Catalunya continuem lluitant per la defensa del sistema públic de pensions i per assegurar les pensions presents i futures

pensionsDavant la gestió nefasta del PP que posa en perill la Seguretat Social i que empobreix les persones pensionistes, recolzem la campanya estatal “Defensar les pensions és cosa de tots!”

Ahir la UGT i la Unió de Jubilats i Pensionistes van presentar una campanya a nivell estatal en defensa dels drets de totes les persones pensionistes i per assegurar les pensions actuals i futures. A la nostra organització no volem quedar-nos amb els braços plegats davant la desídia del Govern central, que no vol plantejar solucions al dèficit de la Seguretat Social, que calla per a resistir i mantenir les darreres reformes injustes realitzades al sistema de la Seguretat Social, i que vol imposar la seva postura en situació de minoria política.

El Diàleg Social està congelat des del febrer per part del Govern de l’Estat i ha aprovat de manera unilateral unes mesures als Pressupostos Generals de l’Estat per al 2017 que plantegen un crèdit de 10.000 milions d’euros a càrrec de la Seguretat Social que computarà com a dèficit, en lloc de què l’Estat faci una transferència que no generi endeutament. Proposta que és encara més indignant quan la Seguretat Social ara mateix està sufragant uns 16.000 milions d’euros que no li corresponen (1.800 de reduccions de cotització a les empreses, 3.900 de despeses d’administració i funcionament, i 10.500 corresponents al dèficit de règims i sistemes especials).

La UGT hem plantejat mesures reals i factibles per fer front a aquest dèficit i hem impulsat una proposició no de llei per a derogar la reforma del 2013, però el Govern de l’Estat no dóna cap resposta i manté una línia continuista de retallades socials.

A Catalunya el 45% del total de les pensions estan per sota del salari mínim interprofessional, i una de cada cinc persones pensionistes tenen una pensió tan baixa que han de rebre complements a mínim (unes 290.000 persones). A més, des de la reforma de la llei 23/2013, la revaloració d’una pensió mitjana de 885,01 euros mensuals en tres anys ha augmentat només 6,67 euros, i entre els efectes d’aquesta reforma s’estima que les futures persones pensionistes accediran a una pensió inicial un 20% inferior l’any 2051.

Com el Govern de l’Estat no vol emprendre la via del Diàleg Social per trobar solucions al dèficit de la Seguretat Social que no empobreixin a la classe treballadora quan accedeixi a una pensió, des de la UGT i la Unió de Jubilats i Pensionistes impulsem la campanya “Defensar les pensions és cosa de tots!”, que constarà de tres marxes en els primer dies de juny, des de Còrdova, Saragossa i Oviedo, que confluiran en una gran concentració a Madrid per a exigir al Govern la derogació de la reforma del 2013 i altres polítiques que augmentin la qualitat de vida de les persones pensionistes.

Per tot plegat, des de la UGT de Catalunya pensem que és primordial:

• Reactivar el Pacte de Toledo i iniciar un procés de concertació social per a la millora dels ingressos de la Seguretat Social.
  • Derogar la reforma del 2013 que va establir el factor de sostenibilitat i el nou índex de revaloració de les pensions.
  • Eliminar les reduccions de cotitzacions, alliberar les cotitzacions d’unes despeses que no li corresponen i establir nous mecanismes de finançament.
  • Actuar davant la precarització de l’ocupació i la devaluació dels salaris, i establir mesures per a la permanència i ocupabilitat de les persones de més edat.
  • Incidir en el mercat de treball amb diligència per eliminar les discriminacions que es realitzen al nostre mercat de treball i per garantir que les dones puguin incorporar-se al mercat de treball en igualtat de condicions que els homes.