La UGT de Catalunya crida a la participació en la manifestació de demà a Barcelona contra el TTIP

TTIP-18AA les 17 hores, des de la seu de la Comissió Europea fins a la Plaça de Sant Jaume

La UGT de Catalunya fa una crida a la participació en la manifestació unitària de demà dissabte, 18 d’abril, a Barcelona contra el Tractat d’Associació Transatlàntica de Comerç i Inversió (TTIP).

Sota el lema “Les persones i el planeta abans que el capital”, la manifestació sortirà a les 17 hores de la seu de la Comissió Europea a Barcelona (Passeig de Gràcia/Provença) i marxarà fins a la Plaça de Sant Jaume.

El Comitè Nacional de la UGT de Catalunya va aprovar el passat 17 de febrer una resolució contra el TTIP perquè considerem que s’està negociant entre la UE i els Estats Units, amb absoluta opacitat, un tractat que liberalitza encara més els mercats sense una competència justa, que afavoreix la precarietat i la discriminació i que difumina totalment molts aspectes que actualment estan regulats a Europa, perquè amb aquest acord es tractarien de forma privada entre les parts.

Entre d’altres suposaria:

• Pèrdua de drets laborals (atès que els Estats Units només han subscrit dos dels vuit convenis fonamentals de l’Organització Internacional del Treball) i rebaixa salarial.
  • Limitació dels drets de representació col·lectiva dels treballadors.
  • Anul·lació del principi de precaució europeu: pèrdua del principi de precaució en relació amb els estàndards tècnics i de normalització industrial.
  • Possible privatització de serveis públics.
  • Eludeix normes transgèniques regulades per la UE.
  • Suposa americanitzar el model social d’Europa.
  • Aixeca prohibicions respecte a la pràctica del fracking.
  • Acords semblants, com el NAFTA, han fet perdre milions de llocs de treball i empitjorar les condicions laborals i socials dels països actors, principalment del més feble, Mèxic.