La UGT de Catalunya crida a la solidaritat amb Grècia i convoca a participar en la concentració

concentración greciaAvui dilluns, a les 19h, davant l’oficina de la UE a Barcelona

Les pressions del Fons Monetari Internacional i de la Comissió Europea a Grècia aquests darrers dies, i la lleugeresa amb què es parla del Grexit a les capitals europees demostren la manca de responsabilitat dels mandataris internacionals que no respecten el mandat del govern elegit democràticament a Grècia el passat mes de gener, i la seva oposició radical a plantejaments alternatius a aquells de caràcter neoliberal que volen implementar.

Com ja ha denunciat en els darrers anys la Confederació Europea de Sindicats, la sortida de la crisi només serà possible a través del creixement i de la creació de llocs de treball de qualitat, doncs les mesures d’austeritat aplicades per la troika no han fet si no generar altes taxes d’atur, precarietat, la destrucció dels serveis públics que defineixen el nostre estat del benestar  i una desigualtat creixent en les nostres societats.

Europa serà democràtica o no serà: caldrà que es tinguin en compte les opcions elegides a les urnes de manera democràtica pels europeus, així com les mobilitzacions dels darrers temps de la societat civil, que no vol quedar en una posició de mera espectadora, mentre s’apliquen polítiques d’austeritat que ens empobreixen a tots.

La UGT de Catalunya convoca la ciutadania, als nostres delegats i delegades i als nostres afiliats i afiliades a mostrar la seva solidaritat amb Grècia en el marc d’una concentració amb la consigna #JoVaigAmbGrècia, aquesta tarda a les 19h, davant l’oficina de la Comissió Europea a Barcelona (Passeig de Gràcia, 90, xamfrà amb carrer Provença).