La UGT de Catalunya davant la Covid-19. Documentació elaborada.

L’objectiu d’aquesta pàgina web és fer un recull de tota la documentació elaborada i generada per la UGT de Catalunya amb l’objectiu de facilitar la solució dels dubtes de les persones treballadores i de la ciutadania en general sobre l’afectació sociolaboral de la Covid-19, com són les mesures organitzatives i preventives a les empreses, els nous escenaris laborals, el permís retribuït recuperable, els expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO), informació sobre prestacions i mesures socials, entre altres.

El resultat ha estat un total de 31 documents elaborats entre el 12 de març i el 31 de desembre de 2020, alguns dels quals es troben en contínua actualització.

Aquesta és la relació de documents elaborats per la UGT de Catalunya davant la Covid-19, en el marc del Conveni de Col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona, i recollit a la “Plataforma Sindical Prioritària” (PSP).

Relació de documents:

1. Preguntes i respostes sobre la Covid-19 en l’àmbit laboral
  2. Escenaris laborals que genera la Covid-19
  3. Resum RESOLUCIÓ SLT/2620/2020 de 25 d’octubre, per la qual s’adopten mesures de salut pública, de restricció de la mobilitat nocturna, per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya
  4. Permís retribuït recuperable
  5. Infografia Permisos Parentals versus ERTOs
  6. Informació sobre els ERTO de força major
  7. Informació sobre els ERTO per causes econòmiques, tècniques, organitzatives i de producció
  8. Resum de les Instruccions 16/2020, de 15 de juliol i 17/2020, de 18 de juliol, de la Secretaria General sobre els procediments administratius per la tramitació d’expedients de regulació d’ocupació.
  9. Criteri sobre l’aplicació de les mesures de suspensió i reducció de jornada durant la fase de desconfinament de l’estat d’alarma.
  10. Resum del Real decret llei 30/2020, de 29 de setembre, de mesures socials en defensa de l’ocupació.
  11. Resum del Reial decret llei 28/2020, de 22 de setembre, de treball a distància 22 de setembre de 2020
  12. Guia per implementar el teletreball
  13. El teletreball com a eina i escenari laboral
  14. Pla de xoc per a l’ocupació: persones, empreses i territori
  15. Resum del Reial decret llei 24/2020, de 27 de juny, de mesures socials de reactivació de l’ocupació i protecció del treball autònom i de competitivitat del sector industrial
  16. Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19
  17. Reial decret llei 18/2020, de 12 de maig, de mesures socials en defensa de l’ocupació
  18. Consideració excepcional de situació assimilada a accident de treball per als períodes d’aïllament, contagi o restricció de mobilitat als municipis
  19. Guia sindical: Prevenció de riscos laborals i Covid-19
  20. Noves mesures socials per ampliar la protecció econòmica dels col·lectius més vulnerables front la COVID-19
  21. Descripció dels diferents, circuïts i eines que disposem per fer front a la violència masclista, tant en l’àmbit estatal com a Catalunya
  22. Resum de les mesures que contemplen el Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s’adopten mesures urgents complementàries en l’àmbit social i econòmic per fer front a la COVID-19, i el Reial Decret-llei 12/2020, de 31 de març, de mesures urgents en matèria de protecció i assistència a les víctimes de violència de gènere
  23. Resum que de les mesures per a la protecció de l’ocupació i dels treballadors i treballadores contemplades al Reial Decret llei 15/2020
  24. Informació sobre la realització de tràmits relacionats amb la Seguretat Social
  25. Resum del Decret Llei 37/2020, de reforç de la protecció del dret a l’habitatge davant els efectes de la pandèmia de la COVID-19.
  26. Com puc ajornar el pagament de la hipoteca?
  27. Ajut per al pagament del lloguer, de l’habitatge habitual, per a persones en situació de vulnerabilitat provocada per la Covid-19
  28. Preguntes i respostes sobre l’Ingrés Mínim Vital
  29. Tramitació del subsidi extraordinari per a empleades de la llar