La UGT de Catalunya demana a la Direcció General d’Indústria una reunió per tractar amb urgència l’augment d’expedients de regulació dels darrers mesos

S’han destruït 14.200 llocs de treball en aquesta últim trimestre i 15.200 en el darrer any, segons les dades de l’EPA publicades avui.

Des de fa mesos, la UGT de Catalunya i UGT FICA de Catalunya hem denunciat l’alarmant augment d’expedients de regulació d’ocupació que s’estan produint en el darrer anys, amb especial preocupació en el particular repunt dels darrers mesos. Les conseqüències immediats són la destrucció d’un elevat nombre de llocs de treball i la pèrdua del teixit industrial a Catalunya.

Segons les dades de l’EPA del tercer trimestre de 2019 fetes públiques avui, 24 d’octubre, en el sector industrial de Catalunya s’han destruït 14.200 llocs de treball en el darrer trimestre i 15.200 llocs de treball en l’últim any. En els darrers dies hem conegut tancaments com el de les dues plantes de Prysmian, que afectaran un total de 487 llocs de treball, o el de l’escorxador del Grup Sada, que n’afectarà uns altres 260; així com els ajustos a TE Connectivity, que planteja 106 acomiadaments. Aquesta afectació directa es multiplica si tenim en compte el nombre de llocs de treball vinculats a l’activitat d’aquestes empreses de manera indirecta. A més de tenir una afectació important en determinats territoris.

Davant aquesta situació alarmant, el nostre sindicat, a través de la UGT FICA de Catalunya, ha demanat avui mateix que la reunió extraordinària de la Comissió Executiva Permanent del Consell Català d’Empresa prevista per al proper dijous, 31 d’octubre, inclogui un punt a l’ordre del dia per tractar aquesta problemàtica i conèixer quines són les actuacions que duu a terme el Govern per frenar aquesta tendència preocupant del sector de la indústria a Catalunya. En cas de no ser possible, el nostre sindicat proposarà fixar una nova data de reunió extraordinària urgent, abans de celebrar-se la reunió ordinària prevista per al 14 de novembre.