La UGT de Catalunya demana a la Generalitat desobediència davant del límit de dèficit de l’1,58% imposat per l’Estat espanyol

pensionesLa UGT de Catalunya demana al Govern de la Generalitat desobediència davant del límit de dèficit de l’1,58% imposat pel Govern de l’Estat al nostre país. L’aplicació d’aquest sostre de dèficit significaria una reducció pressupostària de 2.600 milions d’euros, una tisorada inassumible per a Catalunya, que porta tres anys de retallades continuades en serveis públics a la ciutadania. Aquest nou cop seria el definitiu i mortal al ja prou erosionat sistema d’estat del benestar.

A més, aquesta limitació de dèficit és absolutament desequilibrada respecte a l’aportació fiscal del nostre país a l’Estat. Per tant, el Govern no l’ha d’acceptar i ha de presentar uns pressupostos que no assumeixin aquesta topall imposat.

D’altra banda, la UGT de Catalunya considera que el nostre país no ha de reconèixer un deute que nosaltres no hem provocat i que, per tant, és il·legítim. La major part del deute de l’Estat espanyol s’ha generat amb les ajudes a les entitats financeres, que ni seran retornades ni han servit per ajudar a famílies i empreses, en definitiva, a la recuperació econòmica. Per tant, la ciutadania no hem d’assumir aquest deute que ens asfixiarà fins a la mort.