La UGT de Catalunya demana al Departament de Justícia que abandoni les coaccions als treballadors en vaga i s’assegui a negociar

negociaci laboralsLa UGT de Catalunya vol denunciar les coaccions que estan realitzant el Departament de Justícia i el Departament d’Empresa i Ocupació als treballadors i treballadores de Justícia, que porten 41 dies en vaga indefinida, amb l’intent reiterat de modificar unilateralment els serveis mínims pactats i sense que en cap moment l’Administració mostri cap interès en negociar amb els sindicats.

Al mes d’agost el Departament d’Empresa i Ocupació i els sindicats van pactar un serveis mínims del 30%. El 4 d’octubre, amb una acumulació de 8.000 expedients per registrar com a conseqüència de la protesta, el Departament va emetre una ordre amb la qual modificava unilateralment els serveis mínims, augmentant-los fins al 70%. Els sindicats vam recórrer l’ordre i el TSJC la va anul·lar com a mesura cautelar per abusiva, ja que hi havia un acord de mínims anterior pactat.

No contents amb això, el 18 d’octubre, amb una acumulació ja de més de 10.000 expedients, el Departament d’Empresa i Ocupació torna a emetre una ordre per modificar els serveis mínims, aquesta vegada augmentar-los fins al 100%. De nou els sindicats la vam recórrer i, de nou, el passat divendres 25 d’octubre, el TSJC la va anul·lar per abusiva.

Des de la UGT de Catalunya demanem a l’Administració que abandoni les pressions i les coaccions als treballadors i l’intent de vulnerar el seu dret a la vaga. D’una banda, exigim al Departament d’Empresa i Ocupació, com a autoritat laboral i mediador, que mantingui una actitud imparcial en aquest conflicte. I pel que fa al Departament de Justícia, li demanem que busqui una solució que permeti el bon funcionament de la Justícia al nostre país mitjançant la negociació, ja que en aquests 41 dies de vaga només s’ha reunit quatre vegades amb els sindicats i sense fer cap aportació.