La UGT de Catalunya demana al nou Govern polítiques urgents per reactivar l’economia, crear ocupació de qualitat i enfortir la protecció social

parlamentLa UGT de Catalunya es mostra satisfeta que finalment el Parlament hagi investit el nou president de la Generalitat i es conformi un nou Govern, de manera que el país superi la situació d’interinitat dels darrers mesos. Des del nostre sindicat també volem felicitar el nou president, Carles Puigdemont, i li demanem que reactivi els espais de concertació i de diàleg social.

Catalunya viu una siutació d’asfíxia social de la qual hem de sortir. Els problemes dels ciutadans i les ciutadanes no poden esperar, sobretot els de les persones en situació més vulnerable com a conseqüència de la crisi econòmica i de les polítiques regressives del darrer mandat, especialment la reforma laboral: els aturats –sobretot els majors de 55 anys-, la gent jove i les famílies que ja no tenen cap ingrés.

Per això demanem al nou Govern que no perdi més temps i comenci a treballar en polítiques d’urgència per reactivar l’economia, ajudar la indústria i crear ocupació de qualitat –no precària, temporal, parcial i amb baixos salaris, com ha estat la tendència del 2015. També exigim en aquesta nova etapa la revisió immediata de les politiques de retallades de l’anterior mandat, que es posi fi al desmantellament de l’Estat del Benestar i que es desenvolupi el Pla de Xoc Social, que creiem que s’hauria d’ampliar i millorar durant la legislatura. Per al nostre sindicat és especialment rellevant la creació d’una renda garantida de ciutadania.