La UGT de Catalunya demana la dimissió del ministre de l’Interior i del director de l’OAC per higiene democràtica

fernandez-diazLes gravacions revelades demostren que Jorge Fernández Díaz i Daniel de Alfonso traspassen les línies vermelles permeses en un Estat democràtic i de dret

La UGT de Catalunya demana la dimissió del ministre de l’Interior, Jorge Fernández Díaz, i del director de l’Oficina Antifrau de Catalunya, Daniel de Alfonso, per higiene democràtica arran de l’escàndol polític de la publicació de les seves converses.

Les gravacions revelades demostren que el ministre de l’Interior traspassa les línies vermelles permeses en un Estat democràtic i de dret, ja que utilitza les institucions de l’Estat, entre elles la Fiscalia i la Policia, amb finalitats partidistes. La creació d’informes per atacar, acusar i difamar els membres de partits polítics legals deixa la nostra societat en una situació insostenible d’indefensió davant del poder, de manera que aquestes actuacions no poden quedar impunes. El cas de Daniel de Alfonso és especialment dramàtic, tenint en compte que la seva funció és precisament la de vigilar les possibles actuacions corruptes a l’Administració.

A més, i davant la gravetat dels fets, Fernández Díaz i De Alfonso tenen la indecència de presentar-se l’un com a “víctima” i l’altre com a culpable “d’un excés de zel” en les seves funcions. El nostre sindicat que considera que cap dels dos pot romandre ni un dia més en els seus respectius càrrecs, i davant l’evidència que no tenen intenció de dimitir, demanem al president del Govern de l’Estat que cessi Fernández Díaz i al Parlament de Catalunya que revoqui De Alfonso de manera urgent.