La UGT de Catalunya demana la instauració d’un mínim de despesa sanitària

GUIA_Incapacidad_Temporal_Politica_Social_CEC_SanidadOKPosicionament del nostre sindicat davant el Ple monogràfic sobre salut que se celebra demà i dijous

Davant la convocatòria del Ple monogràfic sobre salut que se celebrarà demà, dimecres 17, i dijous 18 al Parlament de Catalunya, la UGT de Catalunya vol constatar:

1.    Que el Servei de Salut Català va ser un model d’èxit fins que varen començar les retallades l’any 2011. Catalunya pateix un infrafinançament endèmic en materia sanitària, que en cap cas pot servir d’excusa per canviar el model de sanitat públic, universal i equitatiu.

2.    Amb les retallades lineals de recursos (tancament de serveis, quiròfans, plantes d’hospitalització, sous dels professionals i treballadors i treballadores sanitàries) el que s’ha aconseguit és aprimar el sistema públic de salut i afavorir la contractació de serveis privats. A Catalunya, el nostre sistema està empitjorant i constatem que les portes giratòries d’alguns hospitals concertats augmenten les desigualtats en salut i trenquen l’equitat, igualtat, solidaritat i qualitat del sistema.

És per això que la UGT de Catalunya defensa:

–       La incorporació d’un mínim de despesa sanitària, que impedeixi que mai un pressupost es rebaixi per sota de les necessitats. Cal situar, els criteris per arribar a establir una convergència europea, amb la despesa sanitària dels països de la Unió Europea.

–       Eliminar definitivament qualsevol intent de co-repagament de les prestacions sanitàries, o bé dels medicaments.

–       Fer de la transparència la divisa bàsica del nostre sistema sanitari, amb una clara diferenciació entre els òrgans de govern públics i la seva gestió.

–       Establir  mecanismes legals d’autonomia de la negociació col•lectiva, i d’acord entre les parts -treballadors/administració o treballadors/empresa- al establir criteris de relacions laborals que han d’estar subjectes al diàleg entre les parts