La UGT de Catalunya demana que es garanteixi la protecció de les persones que treballen a la campanya de la recollida de la fruita

Ens trobem a les portes de la campanya de la fruita que, com cada any, es presentava complicada, però que enguany encara ho serà molt més. I encara més quan està en joc la salut i la vida de les persones que treballaran en aquesta campanya.
Per a la UGT de Catalunya la salut dels treballadors i les treballadores del camp és una prioritat. És per això que el nostre sindicat reclama que es posin tots els mecanismes i les mesures necessàries per tal de garantir-la. No permetrem que es posi en risc la seguretat i la protecció dels treballadors i les treballadores del camp només per salvar la campanya de la fruita. Abans d’iniciar la recollida cal que es consensuïn les mesures de seguretat necessàries i uns protocols seriosos per evitar contagis de la Covid-19 entre les i els temporers d’enguany. No només això: també treballarem in situ per comprovar que aquestes normatives s’apliquin.

Des de la UGT de Catalunya sabem que estem parlant d’un sector estratègic per a l’economia catalana. Però no per salvar la temporada podem arriscar els treballadors a possibles contagis. Hem de protegir entre tots i totes el sector de la fruita, evitant que la pandèmia s’estengui. Si això acabés succeint només s’aconseguiria desprestigiar els territoris on revifin els infectats pel contagi, obligant de nou al confinament. I això posaria punt i final a la campanya de la fruita.

En aquest sentit, des del nostre sindicat reclamem diferents mesures per dur a terme la campanya garantint la salut de les treballadores i els treballadors del camp, com que el transport dels temporers i el seu allotjament es faci amb totes les garanties. És per això que reclamem a la Generalitat un mapa d’albergs, cases de colònies i petits hotels de zones interiors que tinguin la capacitat per allotjar aquests treballadors i treballadores.

Equipaments on, en definitiva, es puguin complir les mesures mínimes vitals i respectant la distància mínima entre persones, unes condicions que no es podrien garantir en els allotjaments habituals que s’utilitzen durant la campanya. També reclamem els autocars necessaris per desplaçar el personal des dels albergs fins als llocs de treball, garantint entre els treballadors i les treballadores l’espai essencial que cal respectar aquests dies. D’aquesta manera, a més de garantir la salut de les persones que treballaran al camp també es podrà reactivar dos sectors castigats per la situació actual: transport i turisme d’interior.

Des de la UGT de Catalunya reclamarem la implicació de les totes les administracions perquè s’apliquin totes les mesures necessàries i la recollida de la fruita es faci amb totes les garanties. No permetrem que els treballadors i treballadores corrin cap risc. I així  mateix continuarem reclamant millores en les condicions de treball d’aquest sector que,  tot i estratègic, manté les seves plantilles amb condicions mínimes.