La UGT de Catalunya denuncia el Saló Eròtic de Barcelona Apricots a la inspecció de treball per cobrir llocs de treball amb “voluntaris”

apricotsL’agència de prostitució Apricots, patrocinadora del saló, demana voluntaris per treballar-hi, amb l’únic incentiu de no cobrar-los l’entrada

La UGT de Catalunya ha denunciat davant la Inspecció de Treball l’empresa Apricots, patrocinadora del Saló Eròtic de Barcelona Apricots i responsable de la gestió de la zona de Food&Beverage d’aquest festival, per utilitzar de manera fraudulenta la figura del voluntariat per encobrir relacions laborals.

L’empresa anuncia a la seva web que busca “voluntaris” per participar al Saló Eròtic de Barcelona, que se celebrarà del 6 al 9 d’octubre al Pavelló Olímpic de la Vall d’Hebron, per a la realització de tasques de suport a taquilles i punts de recàrrega (informació, ajuda al públic, atenció a discapacitats i organització de cues), zona de Food&Beverage (organització de cues i informació de food trucks) i Departament de Comunicació i Màrqueting.

Segons la informació de la web, els voluntaris realitzaran tasques de forma voluntària sense ànim de lucre. Apricots no es farà responsable de les despeses que es puguin ocasionar (transport, allotjament…), però sí garantim l’accés al Saló i dietes per a tots els nostres col·laboradors”. És a dir, que pretenen disposar durant quatre dies de treballadors i treballadores de manera gratuïta, amb l’únic incentiu d’entrar al saló. És tota una sort que no els vulguin cobrar també l’entrada.

Des del nostre sindicat entenem, i així ho hem fet saber a la Inspecció de Treball, que es tracta de relacions laborals que no poden quedar emparades sota la llei del Voluntariat (llei 45/2015 de 14 d’octubre), que estableix que les entitats de voluntariat, entre d’altres requisits, no poden tenir ànim de lucre i han d’estar constituïdes i inscrites en els registres competents, d’acord amb la normativa estatal, autonòmica o d’un altre Estat membre de la Unió Europea.

Apricots és una agència que ofereix serveis de prostitutes i gestiona locals per a aquesta activitat a Barcelona i Madrid. El Saló Eròtic de Barcelona Apricots, que en l’edició de l’any passat va rebre 20.000 visitants, cobra 20 euros per l’entrada. No veiem per enlloc la finalitat no lucrativa ni l’activitat social que requereix de voluntaris.

La UGT de Catalunya ha requerit per escrit a la Inspecció de Treball que comprovi els fets denunciats, sancioni l’empresa per no ajustar-se a la legalitat i eviti que es produeixi aquesta explotació de persones treballadores.