La UGT de Catalunya denuncia la manca de negociació i de transparència de la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega

mani-ugtEn la Comissió de Seguiment del Pla d’Ocupació de l’Administració d’avui al Parlament no ha lliurat ni una sola dada

Des del març del 2012 la Generalitat ha reduït la plantilla en 4.899 persones i ha incrementat els alts càrrecs en un 2,6%

La UGT de Catalunya denuncia la manca de negociació i transparència de la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, que en la Comissió de Seguiment del Pla d’Ocupació de l’Administració avui al Parlament no ha lliurat ni una sola dada.

El nostre sindicat critica l’actitud del Govern de la Generalitat de Catalunya en relació al Pla d’Ocupació que des del mes de març del 2012 està aplicant al seu personal.

Des de l’inici del pla, l’únic que ha fet l’Administració ha estat reduir la plantilla en 4.899 persones sense fer cap mena de diagnosi, tot i que el pla ho contempla. En canvi, el nombre d’alts càrrecs s’ha incrementat en un 2,6%.

La UGT de Catalunya ha exigit als representants de l’Administració que compleixin amb allò que la vicepresidenta del Govern ha manifestat públicament, transparència i voluntat de diàleg, ja que la seva actuació no s’ajusta al que diu.

En concret, el nostre sindicat demana a l’Administració que obri un procés de negociació efectiu sobre la premissa de la transparència, és a dir, lliurant dades del pla i les seves dates d’aplicació.

La UGT de Catalunya lamenta que l’actuació del Govern sigui estètica i de cara a la galeria, i no abordi de manera seriosa i rigorosa la modernització de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. De fet, la compareixença d’avui de la vicepresidenta Ortega al Parlament només ha servit per generar més incertesa entres els treballadors i les treballadores públics, i molt especialment entre el personal interí.