La UGT de Catalunya denuncia la persistència de la discriminació i l’exclusió sociolaboral associada a la SIDA

sida-1-diciembreDes de la UGT de Catalunya, davant la commemoració del Dia Mundial de la lluita contra la SIDA, volem expressar el nostre compromís com a organització sindical vers aquesta causa i la nostra solidaritat amb les persones afectades.

En aquest sentit, la UGT de Catalunya volem fer difusió del Comunicat conjunt que hem subscrit amb l’Agència de Salut Pública de Catalunya i altres organitzacions públiques i privades de la societat civil, adquirim un compromís laboral i professional per fomentar i mantenir el respecte i la no discriminació de les persones que viuen amb el VIH/sida.

La campanya d’aquest any, sota el lema “Aixequem les mans per la #prevencióVIH”, vol fer especial èmfasi en evitar noves infeccions i poder assolir l’objectiu 90-90-90 que ONUSIDA ha fixat per a l’any 2020; augmentar al 90% la proporció de persones amb VIH diagnosticades, incrementar al 90% el nombre de persones en tractament i que, d’aquestes, el 90% tingui càrrega viral indetectable.

Així mateix volem denunciar la persistència de la discriminació i l’exclusió sociolaboral associada a aquesta malaltia i reafirmem el nostre compromís per a continuar treballant en aquesta lluita i aconseguir la participació i la responsabilitat de tots en la resposta al VIH des de tots els àmbits.