La UGT de Catalunya denuncia la utilització fraudulenta que fan molts empresaris de la figura del becari per cobrir llocs de treball

becarioEls falsos becaris són una forma més de precarització del mercat laboral, per eludir la llei i els convenis col·lectius vigents

En el Dia Internacional del Becari des de la UGT de Catalunya volem denunciar l’abús i utilització fraudulenta que és fa d’aquesta figura per part de les empreses, que sota una suposada formació utilitzen aquesta figura per a cobrir llocs de treball.

L’objectiu de la figura del becari/becària és que aquesta persona –estudiant- rebi la formació adequada al títol que pretén adquirir. El benefici de la beca se l’hauria d’emportar el becari/becària en forma de formació, però la realitat al nostre país és que l’empresari és qui se’n beneficia, en forma de mà d’obra gratuïta que substitueix a treballadors i treballadores amb contracte laboral i, per tant, salari i condicions laborals dignes regulades per un conveni col·lectiu.

Per tant, s’està cometent un frau: frau als i les estudiants, frau a la classe treballadora i frau al conjunt de la societat. Des del nostre sindicat exigim que s’acabi amb aquesta situació, d’una banda als empresaris i empresàries, a qui demanem que compleixin amb la llei i deixin d’explotar a la classe treballadora i d’eludir les seves obligacions; i d’altra banda a l’Administració, de qui esperem que compleixi amb la seva responsabilitat i s’encarregui de controlar, inspeccionar i sancionar de manera contundent les males pràctiques empresarials.

Des de la UGT de Catalunya portem anys denunciant la situació de precarietat insostenible de nostre mercat de treball amb la utilització de noves i conegudes formes de precarització laboral, com són les falses cooperatives, els falsos autònoms, les empreses multiserveis i, també, els falsos becaris, que no són més que fórmules per eludir la llei i els convenis col·lectius vigents.