La UGT de Catalunya denuncia l’increment de la sinistralitat a la construcció i torna a demanar a la Generalitat una mesa sectorial en què la prevenció sigui tema prioritari

hotel_princesa_sofiaLa Federació d’Indústria, Construcció i Agro (FICA) de la UGT de Catalunya lamenta l’accident que ha tingut lloc aquest matí a l’Hotel Princesa Sofía de Barcelona, en què tres treballadors de les obres de reforma de l’hotel han resultat ferits.

Des del moment en què hem conegut els fets, representants del nostre sindicat s’han personat  a l’hotel per saber els detalls i les causes de l’accident. Ara estem a l’espera de conèixer l’informe d’Inspecció de Treball i la informació que ens pugui facilitar l’hotel i restem a disposició dels companys afectats per tot allò que necessitin.

Des de FICA – UGT de Catalunya portem temps insistint i denunciant la precarietat laboral i l’increment de la sinistralitat al sector de la construcció per la manca de mesures de seguretat i d’inversions per part de les empreses per protegir la salut i la seguretat dels treballadors i les treballadores, així com la manca de control de la subcontractació.

El nostre sindicat ja ve alertant des de fa temps a la Generalitat de la importància de recuperar el control de la sinistralitat al sector de la construcció, amb els convenis de col·laboració en les obres que havíem signat en anys anteriors i que el Govern es nega a mantenir.

Tot i així, hem continuat reivindicant la importància de la vigilància, el control i el seguiment de les mesures de seguretat en el sector, i hem demanat per escrit a la Generalitat la constitució d’una mesa sectorial de la construcció en la qual la prevenció de riscos laborals sigui un dels punts prioritaris, però la resposta obtinguda ha estat una negativa.