La UGT de Catalunya denuncia McDonald’s davant la Inspecció de Treball per vulneració del dret a la llibertat sindical

mcdonaldsEls treballadors del centre de la Ronda de Sant Pere de Barcelona estan patint coaccions i amenaces perquè renunciïn a la candidatura de la UGT a les eleccions sindicals de dissabte

La Federació de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc de la UGT de Catalunya denuncia que l’empresa McDonald’s ha iniciat una campanya d’assetjament contra els treballadors i les treballadores que es presenten a la candidatura de la UGT a les eleccions sindicals que se celebraran el proper dissabte, dia 26 d’abril, al centre de la Ronda de Sant Pere de Barcelona. L’empresa vol impedir amb coaccions, amenaces i pressions que el personal participi en la candidatura del nostre sindicat.

McDonald’s està vulnerat un dret fonamental tan elemental com el de la llibertat sindical i s’està dedicant a manipular el procés electoral des del mateix moment en què va ser iniciat per la UGT de Catalunya. En un acte de psicoterrorisme empresarial, el responsable del centre, que és alhora el president de la mesa electoral, s’està dedicant a cridar telefònicament i assetjar els candidats perquè no es presentin a la candidatura de la UGT. Fins a tal punt han arribat els excessos en les seves atribucions que ‘avui aquest responsable de centre ha comunicat al nostre sindicat que qualsevol publicitat que no porti el seu vistiplau serà retirada del tauler d’anuncis, tot vulnerant el dret a la informació de qualsevol sindicat dins del període electoral.

L’únic objectiu de McDonald’s és impedir que la UGT de Catalunya obtingui representació i mantenir les seves candidatures d’independents, impossibilitant així que la nostra organització pugui defensar uns treballadors que actualment estan sotmesos a unes condicions laborals totalment precàries i abusives, sota un conveni d’empresa signat pels independents.

Per tot això, des de la UGT de Catalunya hem comunicat els candidats a l’Oficina Pública de Registre d’Actes (OPRA) del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat, com a garantia d’ocupabilitat d’aquests treballadors, i al mateix temps hem denunciat davant la Inspecció de Treball aquests fets per vulneració dels drets fonamentals dels treballadors a la lliure sindicalització.