La UGT de Catalunya denuncia que la DGT trepitja el dret de vaga dels examinadors de Trànsit en imposar serveis mínims del 50%

La pròpia Delegació del Govern va confirmar al nostre sindicat a l’inici de les aturades que no es tracta d’un servei essencial

Tal com us hem estat informant, els examinadors i les examinadores de Trànsit continuen durant el mes de desembre –concretament els dies 4, 5, 11, 12, 13, 18, 19 i 20- amb la vaga a nivell estatal que realitzen tres dies per setmana des del mes de juny, per tal d’aconseguir l’abonament del complement salarial específic que reivindiquen des de fa anys i que està signat des del 2015.

Tanmateix, i com a novetat, des d’ahir l’Administració estatal ha imposat uns serveis mínims del 50% als examinadors. La UGT de Catalunya denunciem que el Ministeri de l’Interior i el Govern de l’Estat trepitgen el dret de vaga d’aquest col·lectiu, ja que els serveis mínims s’han imposat de manera unilateral i sense cap pacte amb la representació sindical, a més de no tractar-se d’un servei essencial per a la comunitat que requereixi d’uns serveis mínims. La pròpia Delegació del Govern de l’Estat a Catalunya així ho va confirmar al nostre sindicat a l’inici de les mobilitzacions al mes de juny.

El Gabinet Jurídic de la UGT de Catalunya ja està gestionant la denúncia d’aquests serveis mínims per abusius.

Malgrat els intents del Govern de l’Estat per impedir la vaga per la força i no a través de la negociació, el col·lectiu d’examinadors i examinadores continuen mobilitzant-se de manera massiva, ja que no pensen renunciar als seus drets salarials pactats. Ahir i avui el seguiment de la vaga a Catalunya ha estat per sobre del 30%, tenint en compte els serveis mínims del 50%.

A Catalunya hi ha 112 examinadors i examinadores de Trànsit que realitzen 13 exàmens diaris cadascun d’ells.