La UGT de Catalunya denuncia que la limitació en la reproducció assistida és una mesura discriminatòria i de caràcter ideològic

reproduccio assistidaLa UGT de Catalunya denuncia la voluntat del Govern del Partit Popular de limitar l’accés gratuït de la reproducció assistida, excloent a parelles de lesbianes, dones solteres o persones que s’hagin sotmès a una esterilització voluntària (vasectomia o lligadura de trompes). El document, que demà serà aprovat, limita la gratuïtat a dones menors de 40 anys i homes de menys de 55 anys, sense fills comuns previs i sans i hagin estat diagnosticades o diagnosticats com a estèrils. Des del nostre sindicat considerem que es tracta d’una mesura discriminatòria i de caràcter ideològic.

El Grup LGTB UGT denuncia la “maternitat discriminada”, fent  que només les dones heterosexuals i en parella puguin gaudir del dret a la maternitat, quedant excloses una part important de la població de manera clarament discriminatòria. Ser mare és un dret que té la dona independentment de la seva situació civil u orientació sexual.

Per tant s´està vulnerant aquest dret d’una forma directa a l’entendre la causa d´infertilitat només en parelles d´home i dona. Davant la Constitució homes i dones som iguals , per tant també és causa d’inconstitucionalitat.

De fet a Catalunya, l’Administració ja s’aferrava textualment a la necessitat d’un diagnòstic d’esterilitat; en aquests darrers anys i sota l´excusa de la crisi a casa nostra ja denegaven a les dones solteres o amb parella femenina la possibilitat d’accedir als mètodes de reproducció assistida.

Des de el Grup LGTB UGT exigim que es normalitzi la situació , que ens deixa fora a tantes dones d´una forma inconstitucional i atemptant contra el nostre dret de ser mares.

Per això ens adherim i donem suport a la convocatòria de concentració que fa l’Associació Universitària Sin Vergüenza i Te N’aDones per demà dimarts 23 de juliol  a les 19:30h davant de l’edifici de la Generalitat de Catalunya (plaça Sant Jaume).