La UGT de Catalunya es felicita per l’anunci de la retirada de l’estàtua d’Antonio López

estatua_antonio_lopezEl nostre sindicat ja va demanar l’any 2010 la retirada del monument a l’esclavista i el canvi del nom de la plaça

La UGT de Catalunya es felicita per l’anunci de l’Ajuntament de Barcelona de què retirarà l’estàtua de l’esclavista Antonio López aquest any i convocarà un concurs d’idees per decidir el nou nom de la plaça on està ubicat el monument. Es tracta d’una reivindicació del nostre sindicat des de fa anys, ja que López, primer Marquès de Comillas, es va enriquir amb el tràfic il·legal d’esclaus.

El 7 d’octubre -Dia Mundial pel Treball Digne- de l’any 2010, el nostre sindicat ja va convocar una concentració a la Plaça d’Antonio López per demanar la retirada de l’estàtua, i la vam cobrir simbòlicament. A més, el nostre secretari general, Josep M. Àlvarez, i el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, van adreçar una carta a l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, demanant el canvi de nom de la plaça i la retirada del monument.