La UGT de Catalunya exigeix a l’estat espanyol que incrementi el pressupost destinat a les polítiques actives per a persones en situació d’atur

euro-per-recepta.pngEl pressupost del 2016 (274 milions d’euros) és un 38% inferior al del 2011 (444 milions d’euros)

La Conferència Sectorial d’Ocupació i Afers Laborals celebrada aquest matí posa de manifest que les persones en situació de desocupació continuen sense ser una prioritat per al govern del PP en funcions de l’Estat espanyol.

Tot i que Catalunya percebrà, l’any 2016, 274 milions d’euros per desenvolupar les polítiques actives d’ocupació, 55 milions més que l’any anterior, queden molt lluny dels gairebé 444 milions d’euros de l’any 2011, dels 430,6 MEUR de l’any 2010, i dels gairebé 398 MEUR del 2009.

Val a dir que l’increment del pressupost per aquest 2016 es deu en gran mesura al grau d’acompliment per part del SOC dels indicadors de gestió. Recordem que els criteris de distribució dels fons de polítiques actives a les comunitats autònomes són el 30% en funció del percentatge de repartiment que li correspon a cada comunitat l’any anterior, i el 70% en funció del grau de compliment dels objectius fixats en el “Plan Anual de Políticas de Empleo 2015 (PAPE)”.

Des de la UGT de Catalunya denunciem que la quantitat destinada a Catalunya és del tot insuficient per a cobrir les necessitats reals de les persones en situació de desocupació i dels col·lectius més vulnerables i amb més dificultats del nostre país.

Catalunya encara té 499.991 persones en situació d’atur registrades a les Oficines de treball i 668.600 persones sense ocupació segons l’EPA, amb necessitat d’un veritable pla de xoc contra l’atur, amb actuacions personalitzades, i amb oportunitats reals d’inserció laboral en el mercat de treball.

La UGT de Catalunya reclama novament l’increment del pressupost destinat a les polítiques actives d’ocupació per a fer front la situació d’atur de les persones treballadores del nostre país, incrementant les partides pressupostàries destinades a l’orientació, la qualificació professional, a l’acompanyament a la inserció al mercat de treball i a la millora dels serveis públics d’ocupació.

Des de la UGT de Catalunya continuem exigint al Govern de l’Estat que situï la lluita contra l’atur i la creació d’ocupació entre les seves prioritats i que demostri que realment treballa per millorar la situació d’aquestes persones.