La UGT de Catalunya exigeix al Govern que afronti el seu deute amb els empleats públics, i que el pagui

Generalitat
El nostre sindicat ha reivindicat en la reunió d’avui que no s’utilitzi els empleats públics com a moneda de canvi en picabaralles polítiques

Els representants dels sindicats presents a la Mesa General dels Empleats Públics de la Generalitat de Catalunya han estat convocats avui a una reunió amb la secretària d’Administració Pública, Meritxell Masó, per intentar desencallar la petició de mesa de negociació sol·licitada des de fa mesos pels sindicats.

En aquesta reunió, la UGT ha exigit data de convocatòria de la Mesa per tractar, entre d’altres, les qüestions que afectaran en el pressupost 2015 els empleats públics catalans. El Govern s’ha compromès a convocar aquesta Mesa el proper 10 de novembre. Hem advertit que volem veure per escrit en el projecte de pressupostos la recuperació de les retribucions manllevades a les treballadores i treballadors públics en els darrers anys: recuperació de la paga doble, recuperació del 100% de la jornada i el sou dels interins, així com la fi de les retallades –presumptament ‘provisionals, segons el propi Govern- que es venen efectuant des de 2012 (fons d’acció social, productivitat, aportacions pla pensions, etc.)

Per part del Govern de la Generalitat, s’ha reiterat el compromís a què el projecte de Llei de Pressupostos per al 2015 inclourà les 14 pagues i el 100% del sou dels interins. La UGT de Catalunya li ha recordat que, a dos mesos per acabar el 2014, els treballadors i les treballadores de la Generalitat encara no saben si cobraran totes les retribucions d’enguany. Per aquesta raó, el nostre sindicat li reclama que faci un reconeixement del deute adquirit amb els seus treballadors i treballadores. I que el pagui.

Des de la UGT de Catalunya reclamem al Govern que, amb pròrroga o sense pròrroga pressupostària, si existeix voluntat política es pot procedir a recuperar les retribucions completes dels empleats públics per al 2015. Tècnicament és viable. Els empleats públics no volen ser moneda de canvi en picabaralles electoralistes.

En el següent enllaç podeu veure les declaracions del responsable de la UGT a la Generalitat, Xavier Casas, a la sortida de la reunió mantinguda avui a la Direcció General de Funció Pública.