La UGT de Catalunya exigeix el funcionament les 24 hores de la unitat d’hemodinàmica de l’hospital Joan XXIII de Tarragona

Font: Vikipedia

Font: Wikimedia

Dilluns un pacient amb un infart va morir quan era traslladat de l’hospital tarragoní cap a l’Hospital de Bellvitge

La UGT de Catalunya exigeix el funcionament durant les 24 hores de la Unitat d’Hemodinàmica de l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona, tal com ja vam reclamar els sindicats i entitats tarragonines amb la recollida de més de 10.000 signatures ciutadanes que es van presentar al Departament de Salut de la Generalitat a finals de l’any passat.

Actualment, la Unitat d’Hemodinàmica de l’hospital funciona de 8 a 22 hores de dilluns a divendres i de 8 a 20 hores durant el cap de setmana i els dies festius. Com a conseqüència, dilluns un pacient amb un infart va morir quan era traslladat de l’Hospital Joan XXIII cap a l’Hospital de Bellvitge.

El nostre sindicat exigeix la dotació de mitjans assistencials a la província de Tarragona, que amb més de 800.000 ciudatans només té una Unitat d’Hemodinàmica i no dóna cobertura les 24 hores. Per exemple, l’Àrea Metropolitana de Barcelona disposa de 5 unitats obertes les 24 hores.

Aquesta situació dramàtica no serà l’última si el Departament de Salut manté les seves politiques sanitàries de baix cost, fent recaure tota la responsabilitat del sistema sanitari en els seus professionals sense dotar-los de mitjans per atendre els ciutadans i, per tant, posant en perill la seva salut. És impossible oferir la mateixa qualitat assistencial o augmentar-la i al mateix temps reduir els recursos humans i materials de la sanitat.