La UGT de Catalunya i CCOO convoquen una concentració a Cardedeu per exigir a la patronal UPM el desbloqueig de la negociació

industrial-workerLa Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya i la Federació Nacional d’Indústria de la MCA-UGT de Catalunya han convocat una concentració de delegats i delegades del sector del metall de la província de Barcelona demà dimarts, 17 de desembre, a Cardedeu, per exigir a la Unió Patronal Metal·lúrgica (UPM) i al seu president que assumeixin la responsabilitat sectorial que se li pressuposa i que s’asseguin a la mesa de negociació per reconduir el conflicte en el qual es troba immers el sector i desbloquejar la negociació salarial del sector.

Els delegats i delegades arribaran cap a les 11.30h, i es concentraran davant de l’estació de RENFE de Cardedeu, des d’on començaran una manifestació pels carrers del municipi per denunciar la situació que estan patint els metal·lúrgics i metal·lúrgiques de la província de Barcelona per l’actitud intransigent i oportunista de la patronal UPM.

Mentre no es desbloquegi la negociació, CCOO i la UGT de Catalunya mantindran el calendari de mobilització laboral al sector, en el marc del qual hi ha prevista una primera jornada de vaga sectorial del metall a la província per al proper dia 22 de gener. Paral·lelament a aquest procés de mobilització, CCOO i la UGT de Catalunya defensaran els acords de revisió salarial de 2012 al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, mitjançant la demanda de conflicte col·lectiu que ambdós sindicats han interposat contra la patronal UPM per incomplir aquests acords.