La UGT de Catalunya i la CONC donen suport als treballadors portuguesos en la seva vaga general

portugal

Demà, concentració a les 13 hores davant del Consolat General de Portugal a BCN

La UGT de Catalunya i la CONC es concentraran demà davant el Consolat General de Portugal a Barcelona (13 hores) per mostrar el seu suport a la vaga general convocada per a demà, 24 de novembre per la Unió General de Treballadors (UGT) de Portugal i la Confederació General de Treballadors de Portugal (CGTP) contra els plans d’austeritat aprovats pel govern.

Les mesures d’ajust anunciades pel primer ministre de Portugal, José Sócrates, el passat mes de setembre, havien estat reclamades per Brussel·les per a reduir el dèficit fiscal, tranquil·litzar els mercats internacionals i reforçar el pla d’estabilitat i creixement (PEC) presentat per aquest país a la Unió europea el passat mes de març. Aquest pla inclou mesures com la congelació de les pensions, l’augment de l’IRPF i de l’IVA, la desaparició d’ajudes familiars i l’acomiadament de treballadors del sector públic. Els sindicats consideren que aquestes mesures només empitjoraran la crisi, i augmentaran la precarietat en la que ja es troben la majoria dels treballadors i treballadores portuguesos.

A Barcelona , els representants de la UGT de Catalunya i de la CONC tindran una trobada amb el cònsol de Portugal, Bernardo Futscher Pereira, a qui lliuraran una carta. Per part de la UGT de Catalunya, hi assistirà  la  secretària adjunta a la secretaria general, Laura Pelay.