La UGT de Catalunya i la CONC signen un nou acord social a la Roca Village

FirmaConvenio2La UGT de Catalunya, la CONC i la Roca Village han signat aquest matí la renovació del conveni social per als treballadors i les treballadores d’aquest centre de compres. L’acord serà efectiu a partir de l’1 de gener de 2016 i fins al 31 de desembre de 2018.

El nou conveni, que millora les condicions actuals de retribució dels treballadors i les treballadores, respecta la voluntarietat del treball en festius, i garanteix mesures de conciliació en l’obertura de diumenges i festius.

La signatura de l’acord suposa també el manteniment dels 296 llocs de treball generats després de la darrera ampliació i de l’obertura de diumenges que es va produir al juny de 2014.

La part sindical i la direcció de l’empresa es comprometen, mitjançant aquest acord, a promoure els següents acords en totes les empreses amb local obert en aquest centre:

• Retribució de 75 euros per cada diumenge i festiu treballat a jornada completa, en aquells casos que es modifiqui la jornada setmanal del treballadors.
  • La resta de treballadors i treballadores haurien de percebre un 18% d’aquesta retribució. S’exclou el personal amb contractes específics de cap de setmana, eventuals de campanya, i els 10 festius d’obertura autoritzats en el comerç de Catalunya.

Tanmateix, per a tots els treballadors i les treballadores de La Roca s’habilitarà àrees de de descans i menjador, així com un espai sindical per a l’assessorament sociolaboral de la plantilla. També hi haurà tutela d’accions formatives per millorar tant l’ocupabilitat dels treballadors de La Roca Village com l’accessibilitat a nous llocs de treball i estudi, i coparticipació en activitats per a menors, fills dels treballadors que treballin en diumenge o festius.