La UGT de Catalunya i la Fundació Maria Aurèlia Capmany analitzen els programes electorals en clau de gènere

analisis

Anàlisi dels programes electorals en clau de gènere
361.4 KiB, 634 descàrregues

Detalls Descarrega l'arxiu

Cada quatre anys els partits polítics es presenten davant la ciutadania amb un full de ruta a seguir a través dels programes electorals, amb compromisos de polítiques i programes a desenvolupar en cas d’arribar al poder.

Tot i que les dones constitueixen més de la meitat de la població, només tenen representació en una cinquena part de les decisions polítiques. Al llarg dels darrers quatre anys hem assistit a una regressió en els petits avenços aconseguits en l’assoliment de la igualtat real entre homes i dones, tant en drets econòmics, com socials o polítics.

Davant d’aquest escenari, la UGT de Catalunya i la Fundació Maria Aurèlia Capmany han analitzat i investigat quines són les propostes en clau de gènere que realitzen els diferents partits polítics que concorren a les eleccions del proper diumenge.

L’estudi inclou un buidatge dels seus programes electorals publicats, i una classificació de les propostes segons:

• Transversalitat de gènere.
  • Com anomenen les dones?
  • Implementació del principi d’igualtat al món dels treball i polítiques actives.
  • Violència masclista.
  • Igualtat i no discriminació per raó d’orientació i/o identitat sexual.
  • Estereotips de gènere.

Consulteu l’informe elaborat per la Fundació Maria Aurèlia Capmany i la UGT de Catalunya clicant sobre aquest enllaç.