La UGT de Catalunya inaugura dues exposicions sobre les brigades internacionals

british-volunteers‘Antifascistas: British and Irish Volunteers in the Spanish Civil War’i ‘Preludi a l’última batalla: Les Brigades Internacionals al Priorat, 1938’ – Dilluns, 22 de setembre a les 18 hores

A partir de dilluns, 22 de setembre, i fins al 10 d’octubre, el vestíbul de la seu de la UGT de Catalunya (Rambla de Santa Mònica, 10, Barcelona) albergarà dues exposicions sobre les Brigades Internacionals: Antifascistas: British and Irish Volunteers in the Spanish Civil Warde l’International Brigade Memorial Trust (Regne Unit), i Preludi a l’última batalla: Les Brigades Internacionals al Priorat, 1938, de l’Associació No Jubilem la Memòria.

La inauguració de les exposicions tindrà lloc el proper dilluns, 22 de setembre, a les 18 hores, i comptarà amb les intervencions d’Àngela Jackson, presidenta de l’Associació No Jubilem la Memòria, i de Josep M. Àlvarez, secretari general de la UGT de Catalunya. A l’acte també es presentarà el llibre Textos per entendre millor la Guerra Civil, d’Albert Sabaté, vicepresident de l’Associació No Jubilem la Memòria.

La International Brigade Memorial Trust

L’any 2001, els veterans de la International Brigade Association del Regne Unit es van unir a familiars, amics, simpatitzats i historiadors per formar la International Brigade Memorial Trust. Aquesta fundació manté viva la memòria i l’esperit dels homes i les dones que voluntàriament van lluitar al costat dels republicans durant la Guerra Civil espanyola en defensa de la democràcia.

L’exposició Antifascistas: British and Irish Volunteers in the Spanish Civil Warexplica la història dels 2.500 voluntaris de les illes britàniques que es van unir a les Brigades Internacionals.

No Jubilem la Memòria

L’Associació No Jubilem la Memòria es va crear al març de l’any 2003 com una iniciativa sorgida de persones interessades a conservar els fets històrics i la memòria del període de la Segona República i la Guerra Civil al Priorat.

L’exposició Preludi a l’última batalla: Les Brigades Internacionals al Priorat, 1938 tracta dels mesos abans de la batalla de l’Ebre. Les Brigades Internacionals van estar al Priorat per recuperar-se de la retirada d’Aragó i preparar la nova ofensiva. Es van apropar a la gent dels pobles per intercanviar menjar, fer festes i, fins i tot, per ajudar en les feines del camp. Van arribar personatges de fama mundial per donar suport a les tropes, com ara La Pasionaria i el Pandit Nehru de l’Índia.

El llibre Textos per entendre millor la Guerra Civil recull la majoria de conferències realitzades entre els anys 2003 i 2012 a les diverses jornades de No Jubilem la Memòria, en què han participat historiadors locals, catedràtics d’història i historiadors de gran renom internacional, com Paul Preston i Gabriel Jackson.

Presentació exposicions i llibre de les Brigades Internacionals

DIA: dilluns, 22 de setembre de 2014

HORA: 18 hores

LLOC: vestíbul de la UGT de Catalunya (Rambla de Santa Mònica, 10, Barcelona).

Les exposicions es podran visitar fins al 10 d’octubre, en horari: de dilluns a divendres, de 8h a 20.30h, i dissabtes de 9h a 13.30h.