La UGT de Catalunya inicia una campanya per reclamar l’avançament de l’edat de jubilació del personal penitenciari

presoGairebé el 20% d’aquest col·lectiu de treballadors té actualment més de 55 anys

El Sindicat de Presons de la FeSP-UGT de Catalunya entén inajornable abordar la implementació de l’anticipació de l’edat de jubilació del col·lectiu de treballadors penitenciaris de la Generalitat de Catalunya com a mesura que garanteixi un adequat funcionament del sistema penitenciari i una idònia prestació del servei essencial que té encomanat envers la reinserció, rehabilitació i custòdia dels interns.

El col·lectiu de treballadors penitenciaris està sotmès a un alt grau de perillositat, com es pot comprovar en l’alarmant increment d’agressions que pateixen els treballadors i treballadores; de penositat, conseqüència directa de la política de reducció de personal implementada per l’administració penitenciària, i d’estrès, demostrable, també, per l’elevat número de situacions d’incapacitat transitòria derivades per aquest supòsit.

Gairebé el 20% dels treballadors penitenciaris tenen actualment més de 55 anys, percentatge que s’incrementarà exponencialment en els propers anys i que se situarà en una perillosa i inassumible xifra, ja què a finals de la dècada dels 80 es va produir una massiva entrada de treballadors al sistema amb la posada en funcionament de dos importants equipaments com van ser el CP Quatre Camins i el CP Can Brians (actual CP Brians 1).

Per això el Sindicat de Presons de la FeSP-UGT de Catalunya s’ha posat en contacte amb els diferents grups parlamentaris i ja ha mantingut les primeres sessions de treball amb diputats dels grups del PSC i de Ciutadans. També s’ha adreçat al conseller de Justícia instant-lo a mantenir una reunió per tal d’impulsar l’inici efectiu dels tràmits necessaris.