La UGT de Catalunya lamenta profundament la mort de Manuel Fernández, “Lito”

litoLa UGT de Catalunya lamenta profundament la mort, aquesta nit a Oviedo, del company Manuel Fernández, “Lito”, actualment president de la Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) de la UGT, i transmet el seu condol a la família, amics i companys.

“Lito”, nascut a Mieres (Astúries) l’any 1947, era treballador d’Arcelor Mittal (antiga Ensidesa). Va ser secretari general de la UGT – Astúries durant deu anys i el 1988 va ser escollit secretari general de la Federació Estatal Siderometal·lúrgica de la UGT. L’any 1998, amb la fusió de la Federació del Metall amb la Federació de Construcció, Fusta i Afins, va ser elegit secretari general de la MCA – UGT, càrrec que va ostentar fins a l’octubre de 2013. Des de llavors era president de la federació, càrrec de caràcter institucional. També va ser vicepresident d’IndustriAll Europe (la federació europea de treballadors metal·lúrgics) i d’IndustriAll Global Union (la federació internacional).

Manuel Fernández forma part de la història de la UGT. Hem de reconèixer la seva aportació en la recuperació i reconstrucció de la nostra organització amb l’inici de la democràcia i, durant tots aquests anys, en l’enfortiment del sindicalisme de classe i en la lluita pels drets dels treballadors i les treballadors.

El company i amic “Lito” va ser un dirigent que sempre va estar al costat de la UGT de Catalunya. Va entendre i defensar la singularitat de la nostra organització en el si de la Confederació. Per això, volem acomiadar-lo expressant el nostre agraïment i reconeixement de tot cor.