industrias_carnicas_UGT_FITAGAhir es va celebrar la segona reunió de la taula de concertació del sector carni per tractar la nova regulació de la llei catalana de cooperatives i buscar la fórmula d’aplicació al sector per posar fi als abusos i fraus empresarials.

Les patronals càrnies FECIC i ANAFRIC van mostrar una nul·la disposició a detallar les mesures que pensen adoptar, com a empreses principals, en la seva relació amb les cooperatives de treball associat. De fet, ANAFRIC ni tan sols es va presentar a la reunió.

Des de la UGT de Catalunya i la nostra Federació d’Indústria, Construcció i Agro (FICA) volem manifestar que no consentirem cap tipus de moratòria en l’aplicació de la llei de cooperatives i instem a la Inspecció de Treball a respondre amb diligència i contundència totes les denúncies que s’interposin davant la vulneració de la llei.

La modificació de la llei de cooperatives recull la nostra reivindicació de regular les cooperatives de treball associat del sector carni i d’escorxadors d’aus i conills perquè aquestes apliquin als seus treballadors assalariats i treballadors/socis les condicions laborals i salarials recollides al convenis sectorial, i posin fi a les condicions laborals d’autèntic esclavatge.

Un comentari a “La UGT de Catalunya no permetrà cap tipus de moratòria en l’aplicació de la llei de cooperatives al sector carni

1. es muy urgente que se aplique la nueva ley de cooperativas, pues hay empresas grandes que lo necesitan urgente mete por el bien de los trabajadores.