La UGT de Catalunya no va donar suport ahir al marc estratègic català de seguretat i salut laboral del Govern de la Generalitat

salud-laboralEs tracta de grans declaracions sense concretar accions ni pressupost per tornar la cultura preventiva a les empreses i combatre la sinistralitat, que enguany s’ha incrementat

En la reunió d’ahir del Consell de Relacions Laborals, la UGT de Catalunya tan sols va donar suport al pla de treball del Consell, que acull diferents comissions de treball, però en cap cas va donar suport al Marc Estratègic Català de Seguretat i Salut Laboral 2015 – 2010.

Lamentem que el Govern, malgrat que la totalitat de les organitzacions membres van coincidir que el que es presentava a valoració és un marc estratègic incomplert, vulgui confondre novament i situï que el que s’ha aprovat es l’Estratègia Catalana de Seguretat i Salut.

La UGT de Catalunya ha denunciat precisament que durant mes d’un any i mig s’ha treballat per una estratègia catalana en matèria de prevenció de riscos laborals, però quan es tractava de dotar-la d’un pressupost econòmic que la fes viable en la seva aplicació, el Govern va canviar de parer i la va començar a denominar “marc català”. Per aquesta raó, no hem donat suport al document que ahir van aprovar la resta de membres del Consell de Relacions Laborals.

Per al nostre sindicat, el marc català és un passaport a fer grans declaracions però sense concretar ni fer efectiu allò que realment és necessari per tornar la cultura preventiva a les empreses i combatre la sinistralitat, que enguany ha incrementat.

El marc català ha estat l’aposta del Govern, amb set objectius que caldrà concretar en una estratègia catalana real que aposti per desenvolupar les accions que s’han consensuat i, sobretot, per dotar-les de pressupost per poder dur-les a la pràctica.

La UGT de Catalunya denuncia que fa dos anys que no tenim estratègia renovada i que aquesta és urgent, que no pot esperar per més temps si veritablement volem aportar al conjunt dels treballadors i treballadores i a les empreses les eines que facin possible uns llocs de treball mes segurs i saludables.

Demanem al Govern de la Generalitat que sigui seriós i no intenti marejar més els agents socials ni confondre l’opinió pública canviant el nom del que es debat intencionadament, especialment en un tema tan seriós com la seguretat i la salut dels treballadors i treballadores.