La UGT de Catalunya organitza la I Cursa solidària pel treball digne

cartell-cursa

Tindrà lloc el proper diumenge, 5 d’octubre, a Parets del Vallès

Està organitzada per la UGT de Catalunya i els fons recaptats es destinaran a l’Aliança Humanitària per a l’Alimentació Infantil de la Creu Roja a Catalunya.

La UGT de Catalunya, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Parets del Vallès i de la Creu Roja a Catalunya, organitza el proper diumenge, 5 d’octubre, la I Cursa pel Treball Digne.

Es tracta d’una acció per reivindicar, en primer lloc, els drets laborals. La UGT de Catalunya organitza aquesta cursa en el marc de la Jornada Mundial pel Treball Digne, que des de l’any 2008 convoca la Confederació Sindical Internacional cada 7 d’octubre per reclamar a tot el món llocs de treball dignes i el ple respecte pels drets dels treballadors i les treballadores.

Però la cursa també té un objectiu solidari i de lluita contra l’exclusió social, tots ells valors propis del sindicalisme. Per això en aquesta primera edició s’ha decidit destinar els diners que es recaptin a través de les inscripcions, així com d’altres aportacions que puguin realitzar els i les participants, a l’Aliança Humanitària per a l’Alimentació Infantil.

Aquesta campanya de la Creu Roja a Catalunya vol aconseguir recursos per garantir l’accés a una alimentació completa, sana i equilibrada dels nens i nenes de Catalunya. L’Aliança és una crida d’ajuda a la ciutadania, les empreses i, en general, a tota la societat civil per aconseguir aplegar més recursos i esforços en favor dels projectes d’alimentació infantil. Durant el 2013, més de 56.000 infants van rebre aquest tipus d’ajuda de la Creu Roja (www.ellsnopodenesperar.org).

Aquest matí han presentat la cursa en roda de premsa el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez; el vicepresident de Creu Roja Catalunya,Josep Quitet, i l’alcalde de Parets del Vallès, Sergi Mingote.

Josep Quitet ha denunciat que 7 de cada 10 famílies a Catalunya no poden oferir una alimentació adequada als seus infants i ha destacat la importància de la col·laboració amb altres entitats com la UGT de Catalunya “no només per les aportacions econòmiques individuals que s’aconsegueixen, sinó també per la sensibilització de la ciutadania”. La Creu Roja vol aconseguir amb l’Aliança Humanitària per a l’Alimentació Infantil un milió d’euros, el que equival a 100.000 àpats, i de moment ha recaptat 311.000 euros.

Per la seva banda, Josep M. Àlvarez ha explicat que el sindicat està organitzant “amb molt d’entusiasme” aquesta cursa, que té “una part competitiva i una altra popular”, i ha fet una crida a què tothom se sumi per aquesta causa solidària. “A banda dels actes més sindicals, aquest 7 d’octubre hem volgut organitzar també la cursa com una manera diferent de sensibilitzar i reivindicar els drets laborals”, ha dit, i ha recordat que “al nostre país milers de persones tenen un treball que no els permet arribar a final de mes. La reforma laboral ens ha abocat a aquesta misèria salarial”.

Foto roda de premsa.

Foto amb el cartell.

I Cursa Solidària pel Treball Digne

Dia: diumenge, 5 d’octubre de 2014
Hora: 10 hores
Lloc: Parets del Vallès
Recorregut7 kilòmetres, des del Pavelló Municipal d’Esports fins a les Pistes d’Atletisme.

Inscripcions: es poden realitzar a www.championchip.cat. L’import és de 12 euros per a corredors sense xip i de 10 euros per a corredors que ja en tenen. Poden participar atletes de qualsevol nacionalitat, federats o no, a partir de 16 anys. Els i les participants rebran un bossa, una samarreta tècnica i productes dels patrocinadors.

Premis: trofeu per als tres primers atletes de la classificació general masculina i de la femenina. Premi especial al participant més jove i al més veterà.

La cursa forma part de la “Lliga Championchip 2014″.