La UGT de Catalunya, panteres grogues i el FC Barcelona donen suport a l’àrbitre Jesús Tomillero en la seva lluita contra l’homofòbia al futbol

LGTBIL’àrbitre gadità està convidat a seguir demà el partit del Barça-Granada des de la llotja del Camp Nou com a mostra de solidaritat i per sensibilitzar la societat sobre la xacra de l’homofòbia

Jesús Tomillero, àrbitre gadità de 21 anys, va decidir fer pública la seva homosexualitat fa uns mesos, fruit d’un episodi d’insults i coaccions mentre arbitrava un partit. Des de llavors ha rebut greus amenaces, no només als terrenys de joc sinó també a les xarxes socials, que l’han obligat a estar sota protecció policial i que gairebé li fan perdre la seva vocació pel futbol.

La UGT de Catalunya, l’associació esportiva LGTBI Panteres Grogues i el FC Barcelona han treballat per oferir una mostra pública de suport a l’àrbitre i ajudar a sensibilitzar la societat sobre la xacra de l’homofòbia. Així, demà dissabte, 29 d’octubre, Jesús Tomillero està convidat a seguir el partit del Barça-Granada des de la llotja del Camp Nou, on estarà acompanyat, entre d’altres, pel president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, i una delegació de la UGT de Catalunya i l’Avalot-Joves de la UGT de Catalunya, i de Panteres Grogues.

Des de la UGT de Catalunya volem destacar que el nostre país es va dotar l’any 2014 d’una la llei contra la LGTBfòbia, però cal que l’administració vetlli per la seva aplicació i la lluita contra la discriminació per raó d’orientació o identitat sexual, especialment en l’àmbit laboral, però també en l’esportiu.