La UGT de Catalunya participa a la conferència amb en Luca Visentini organitzada pel CIDOB

Sin título-1El passat 6 de novembre Luca Visentini, secretari general de la Confederació Europea de Sindicats (CES), va impartir a Barcelona la conferència “Una estratègia per sortir de la crisi econòmica: la perspectiva dels sindicats europeus”. Aquesta xerrada que va tenir lloc al CIDOB, forma part del cicle d’Esmorzars Europeus Jaime Arias.

Amb 26 anys d’experiència sindical a escala regional, nacional i europea, Luca Visentini (Udine, Itàlia, 1969) va formar part de la UIL (Unione Italiana del Lavoro) com a secretari general de la regió de Friuli-Venezia Giulia i secretari general de la Cambra Confederal de Treball de la UIL de Trieste; també va ser membre de la Junta Nacional i del Comité Central de la UIL a escala nacional. Vinculat a la Confederació Europea de Sindicats (CES) des del 1997, la seva trajectòria l’ha portat a la Secretaria General des del passat mes d’octubre.

La conferència va versar sobre tres grans eixos:

1.- La CES planteja la necessitat de posar en marxa un pla d’inversió durant 10 anys que inverteixi un 2% del PIB europeu, es a dir, 250 bilions d’euros en sectors específics de l’economia productiva.

2.- La necessitat d’augmentar els salaris dels treballadors, doncs el 70% de la demanda és interna. Sabem que no podem competir amb el model xinés i, a més, tampoc podem només augmentar el salari mínim legalment. Cal apostar per la negociació col·lectiva, el diàleg social i les polítiques industrials innovadores.

3.- Cal acabar amb les mesures d’austeritat, i recuperar aquells drets que hem perdut aquests darrers anys. El model social europeu és un valor afegit per la competitivitat del nostre sistema econòmic. Es certifica que els alts nivells de protecció social, un sistema de salut fort i de pensions públiques, aconsegueixen un millor compliment dels nivells de productivitat i competitivitat.