La UGT de Catalunya participa al seminari “Conciliació laboral i familiar” a Tetuan (Marroc)

escola_formacio_marrocLa UGT de Catalunya ha participat aquest cap de setmana a Tetuan (Marroc) al seminari “Conciliació laboral i familiar”, dins del programa de formació “Treball decent per a tots i totes”.

El seminari d’aquest any ha estat dirigit a la formació respecte a la vida laboral i familiar des de les diferents normes laborals i els actuals hàbits dels nostres països, Catalunya i el Marroc. El seminari ha comptat amb la participació d’Anissa Boutaher (SNE-CDT); Samida Achambar, advocada laboralista de Tetuán; Fdoua Souri (FSD), i Eva Gajardo, secretària d’Igualtat i FP de la UGT de Catalunya.

Al seminari es va fer un recorregut tant per la normativa laboral aplicable als dos països com per les conseqüències que estem vivint en l’actualitat amb la incorporació de les dones al mercat de treball remunerat.

Al Marroc aquest procés d’incorporació s’està produint ara i té els seus/seves  detractors i avaladors. La falta d’aquest hàbit a la societat marroquina sumada a la manca i poca aplicació de la normativa al respecte, està provocant moltes dificultat en el seu desenvolupament. Pel que fa al nostre país, tot i disposar d’una normativa al respecte  des de fa anys i tenint en compte que portem unes dècades ja d’incorporació remunerada, les conseqüències són d’un mercat de treball amb desigualtats de gènere latent.

Aquesta experiència de treball conjunt i intercanvi ha estat molt profitosa per a les dues parts. Si treballem de forma conjunta podem ser capaços d’establir sinèrgies totalment positives i enriquidores per a tots dos països cap a una societat més justa i igualitària.