tarifa-electrica
El nostre sindicat no entén com l’Alt Tribunal pot sentenciar en contra dels drets de les persones més vulnerables

Per això, instem a la Generalitat a crear un fons d’urgència per finançar les despeses energètiques de les famílies en risc de pobresa durant la treva hivernal

Un cop més el Tribunal Constitucional s’ha manifestat en contra de les persones més febles, aquesta vegada bloquejant el decret llei que el passat mes de desembre va aprovar el Parlament de Catalunya per a evitar el tall de subministrament d’electricitat i gas per a les persones en situació de vulnerabilitat entre els mesos de novembre i març.

Precisament, aquesta suspensió pot durar el mateix que anava a durar aquesta “treva energètica”, els cinc mesos de fred, amb l’excusa que aquest decret suposa una discriminació dels consumidors de la resta de l’Estat espanyol. Des de la UGT de Catalunya entenem que aquesta suspensió va més enllà de la desprotecció de les persones en risc de pobresa de Catalunya, i que prioritza el joc polític per davant de garantir la protecció de les famílies en situació de vulnerabilitat econòmica, ja que d’altres Comunitats Autònomes sí que poden legislar en favor de la seva població.

Quan es va publicar el decret clei 6/2013 que modificava el Codi de consum de Catalunya, la nostra organització va lamentar que aquest no fos més ambiciós i que només aplacés el pagament dels rebuts dels mesos de fred de les famílies més vulnerables, sense solucionar la creixent manca d’accés de les famílies a l’energia per al manteniment i desenvolupament de la vida quotidiana a les llars.

Les solucions al problema de la pobresa energètica a Catalunya s’han pres tard i encara a dia d’avui no estan arribant. Per tot plegat, la UGT de Catalunya denunciem l’allargament infinit que està tenint la resolució d’aquest problema i per això instem al Govern de la Generalitat a la creació d’un fons d’urgència social dotat amb recursos suficients per a poder afrontar les despeses dels consums energètics de les famílies amb menys recursos.

Un comentari a “La UGT de Catalunya, perplexa davant la suspensió del decret de pobresa energètica per part del TC

1. Hola, és un escàndol que el TC en comptes de defensar la democràcia, la qual cosa tampoc fa, s’encarregui d’anul.lar un decret del Parlament de Catalunya que protegeix les persones pobres. La funció dels estats i governs ha de ser la de redistribuir la riquesa i, en aquest cas, aquest organisme altament polititzat i, al meu parer, desacreditat, s’ha carregat un decret humà, just i solidari.
    Salutacions.
    Enric