garantia-55A la reunió d’aquest dimecres hi participaran Josep M. Àlvarez, Oriol Junqueras i Joan Tardà

La UGT de Catalunya ha iniciat una ronda de reunions amb els partits polítics catalans per presentar-los la “Garantia +55”, una proposta de rescat de les persones aturades majors de 55 anys.

Demà dimecres, 13 de maig, el nostre sindicat es trobarà amb ERC. Hi participaran a la reunió el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez; el president d’ERC, Oriol Junqueras, i el diputat al Congrés Joan Tardà.

A les 13.45 hores, els mitjans gràfics podran prendre imatges de la reunió. Quan finalitzi la reunió, cap a les 14 hores, atendran els mitjans de comunicació.

‘Garantia +55’, la proposta de la UGT de Catalunya:

El nostre sindicat considera molt preocupant la situació de les persones aturades majors de 55 anys (unes 78.000 a Catalunya i unes 470.000 a l’Estat), que com a conseqüència de la crisi i la reforma laboral es veuen expulsats del mercat de treball i condemnats a una situació de vulnerabilitat econòmica i social.

El seu problema és present (calculem que la pèrdua del poder adquisitiu mig d’una persona de més de 54 anys que és expulsada del mercat de treball pot arribar a ser del 81% cobrant un subsidi per desocupació), però també de pobresa futura, ja que després de llargues carreres de cotització veuran com la seva pensió de jubilació es redueix per culpa dels darrers anys (calculem que al voltant d’un 30%). Actualment, 8 de cada 10 persones aturades més grans de 55 anys cobren 426 euros o no cobren res

La nostra proposta té, doncs, una doble vessant:

PRESENT: “Garantia +55” en forma de prestació econòmica igual al SMI vigent (per al 2015 és de 648,60 euros mensuals). La nostra organització continua apostant per un SMI de 1.000 euros que ens acosti als estàndards dictats per la Carta Social Europea.

FUTUR: “Garantia +55” en forma de pensió digna. Un escalat d’entre el 90% i el 100% del còmput de les bases de cotització en la mateixa quantia que la darrera prestació contributiva per desocupació durant la percepció d’aquesta prestació, a efectes del càlcul de les prestacions de Seguretat Social per IP, mort i supervivència i jubilació.

Reunió amb ERC: presentació ‘Garantia +55’

DIA: dimecres, 13 de maig de 2015.
HORA: a les 13.45 hores, “muts”. A les 14 hores, declaracions.

LLOC: seu de la UGT de Catalunya (Rambla del Raval, 29-35, 5a planta, Barcelona).

2 comentaris a “La UGT de Catalunya presenta a ERC la “Garantia +55”, una proposta de “restat” dels aturats majors de 55 anys

1. Querria saber si se va a iniciar una propuesta en change.org relativa al tema de los mayores de 55 años que percibimos sólo la ayuda de los 426€.

Esto es lo que crei oir en las noticias de tv8.

Grácies