garantia-55-bannerA la reunió de demà hi participaran Josep M. Àlvarez, Miquel Iceta i Isabel López Chamosa

La UGT de Catalunya ha iniciat una ronda de reunions amb els partits polítics catalans per presentar-los la “Garantia +55”, una proposta de rescat de les persones aturades majors de 55 anys.

Demà dijous, 7 de maig, el nostre sindicat es trobarà al Parlament amb el PSC. Hi participaran a la reunió el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez; el primer secretari del PSC, Miquel Iceta, i la diputada al Congrés Isabel López Chamosa.

A les 10.45 hores, els mitjans gràfics podran prendre imatges de la reunió, que tindrà lloc a la sala 3 del Parlament. Quan finalitzi la reunió, cap a les 11 hores, atendran els mitjans de comunicació.

‘Garantia +55’, la proposta de la UGT de Catalunya:

El nostre sindicat considera molt preocupant la situació de les persones aturades majors de 55 anys (unes 78.000 a Catalunya i unes 470.000 a l’Estat), que com a conseqüència de la crisi i la reforma laboral es veuen expulsats del mercat de treball i condemnats a una situació de vulnerabilitat econòmica i social.

El seu problema és present (calculem que la pèrdua del poder adquisitiu mig d’una persona de més de 54 anys que és expulsada del mercat de treball pot arribar a ser del 81% cobrant un subsidi per desocupació), però també de pobresa futura, ja que després de llargues carreres de cotització veuran com la seva pensió de jubilació es redueix per culpa dels darrers anys (calculem que al voltant d’un 30%). Actualment, 8 de cada 10 persones aturades més grans de 55 anys cobren 426 euros o no cobren res

La nostra proposta té, doncs, una doble vessant:

PRESENT: “Garantia +55” en forma de prestació econòmica igual al SMI vigent (per al 2015 és de 648,60 euros mensuals). La nostra organització continua apostant per un SMI de 1.000 euros que ens acosti als estàndards dictats per la Carta Social Europea.

FUTUR: “Garantia +55” en forma de pensió digna. Un escalat d’entre el 90% i el 100% del còmput de les bases de cotització en la mateixa quantia que la darrera prestació contributiva per desocupació durant la percepció d’aquesta prestació, a efectes del càlcul de les prestacions de Seguretat Social per IP, mort i supervivència i jubilació.

2 comentaris a “La UGT de Catalunya presenta al PSC la “Garantia +55”, una proposta de rescat dels aturats majors de 55 anys

1. Cuando pasé al desempleo mi expectativa era la de cobrar un subsidio hasta la edad de jubilacion ( caso de no encontrar nuevo empleo) al acabar la prestacion. Gracias al PP esa ayuda (que estaba para mayores de 52 años) paso a los 55 años.
    Con 55 años( y agotado el desempleo) al solicitar dicha ayuda me exigen, entre los diferentes requisitos, uno de imposible cumplimiento : estar nuevamente contratado y por 8 horas un minimo de 6 meses .

!!!! gracias CABRONES !!!!