La UGT de Catalunya presenta dijous davant la inspecció de treball 43 denúncies contra restaurants i hotels de Barcelona per vulneració de drets laborals

hosteleriaSón exemples de l’explotació que predomina al sector, on moltes empreses no apliquen el Conveni d’Hostaleria i Turisme de Catalunya pel que fa a jornada, descansos, salari, etc.

La UGT de Catalunya presentarà el proper dijous, 24 d’agost, a les 11.30 hores davant de la Inspecció de Treball de Barcelona 43 denúncies contra restaurants i hotels de la ciutat per vulneració dels drets laborals dels seus treballadors i treballadores.

Aquests locals incompleixen el Conveni Col·lectiu del Sector de la Indústria d’Hostaleria i Turisme de Catalunya pel que fa a la jornada de treball, descansos, pagament en negre i per sota de l’estipulat, publicació del calendari laboral i de vacances, recuperació i pagament de dies festius, pagament del plus de nocturnitat, etc. És tracta d’una petita mostra del que majoritàriament succeeix al sector de l’hostaleria i el turisme a tot Catalunya: un sector que aporta molta riquesa al país, però a costa de la pobresa, la precarietat i l’explotació dels seus treballadors i treballadors

Presentaran les denúncies el secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros; la secretària de Política Sindical, Nuria Gilgado, i el secretari del sindicat sectorial d’Hostaleria, Josan García. A més, hem convocat una concentració de treballadors i treballadores del sector a les portes de la seu de la Inspecció de Treball.

Presentació denúncies a Inspecció de Treball per vulneració drets laborals a sector hostaleria

DIA: dijous, 24 d’agost de 2017
HORA: 11.30 hores
LLOC: Inspecció Territorial de Treball de Barcelona (Travessera de Gràcia, 303-311, Barcelona).