La UGT de Catalunya prioritzarà l’impuls de la comissió nacional de convenis col·lectius

estadistisca.jpgEl sindicat plantejarà l’ampliació del mandat legal sobre els plans d’igualtat i exigirà un control més rigorós del contingut mínim dels contractes de treball

Ple del Consell de Relacions Laborals   ha celebrat   avui  la seva  primera reunió, en què s’ha fet la presentació del pla de treball proposat pel Govern i s’han acordat les  normes de funcionament intern que regiran en aquest organisme.

La  UGT de Catalunya donarà màxima prioritat a l’impuls de la comissió nacional de convenis col·lectiusen tant que aquesta ha d’esdevenir l’instrument que ens ha de permetre resoldre dos dels principals dèficits de la negociació  col·lectiva actual: la millora e la   racionalització de  la seva estructura de  negociació col·lectiva i l’ampliació qualitativa dels seus continguts

Tanmateix, serem igualment exigents en els treballs i propostes que portarem a la resta de comissions de treball. En aquest sentit, la UGT de Catalunya plantejarà

l’ampliació del mandat legal sobre els plans d’igualtat, per tal d’extendre la seva negociació a totes les empreses de Catalunya, amb independència de la seva dimensió; exigirem també un control més rigorós del contingut mínim dels contractes de treball, per tal d’eliminar qualsevol situació fraudulenta encoberta (això passa per  desterrar, per exemple, expressions vagues com ara "segons conveni"  per referir-se al conveni d’aplicació); reclamarem també la reestructuració de l’actual la inspecció de guàrdia, per tal que funcioni les 24 hores, i demanarem la creació de l’Institut de Prevenció i Riscos Laborals de Catalunya, com a primeres propostes més destacades

{mxc}