La UGT de Catalunya qualifica de totalitari el ministre Wert per la seva intenció d”espanyolitzar’ els alumnes catalans

escuelafranquistaLa UGT de Catalunya condemna enèrgicament les paraules del ministre d’Educació, Cultura i Esport, José Ignacio Wert, avui al Congrés dels Diputats, admetent que l’interès del Govern central és “espanyolitzar els alumnes catalans”. Per al nostre sindicat, aquestes paraules demostren que la política educativa del Govern espanyol camina en la direcció d’homogeneïtzar el sistema educatiu a tot l’Estat i polititzar l’ensenyament, fet que rebutgem.

L’ensenyament ha de servir per formar persones crítiques i lliures, amb capacitat per pensar per si mateixes i prendre les seves pròpies decisions, i no per adoctrinar ni servir a cap ideologia.

El ministre Wert vol imposar un sistema educatiu totalitari, basat en la uniformització de la cultura, l’adoctrinament ideològic i el nacionalisme espanyol, i que recorda èpoques de la nostra història sortosament passades.

Des de la UGT de Catalunya demanem al Govern central que deixi d’atacar i de qüestionar el model d’escola catalana, que ha demostrat ser un model d’integració, de qualitat en l’adquisició de coneixements generals, i que capacitat els alumnes en ambdós idiomes, català i castellà.