La UGT de Catalunya rebutja el pla de viabilitat presentat per Oaktree per a Panrico

Després de l’estudi de la documentació presentada per la direcció de Panrico per posar en marxa un pla de viabilitat, la secció sindical de la UGT considera que presenta tal quantitat d’incongruències i contradiccions que no podem més que rebutjar-lo totalment.

En un moment del pla de viabilitat s’indica que s’està negociant per fabricar marques “blanques” i a continuació s’assegura que es vol eliminar pràcticament la meitat del personal productor. També es manifesta que les rutes de Canal Directe  (bars,forns i petites botigues) presenten pèrdues, quan les xifres que s’oferien fins al moment eren de creixement. De la mateixa manera, el Canal Lliure Servei (hipermercats i supermercats), que està generant pèrdues en el pla de viabilitat, es presenta com el futur de la companyia.

A més, fins fa ben poc l’empresa estava realitzant contractacions, de manera que no considerem que tot aquest volum d’acomiadaments que plantegen sigui ni creïble ni necessari.

L’anterior CEO de l’empresa va presentar un primer pla de viabilitat i dos dies més tard el van cessar. Llavors va assumir el càrrec Carlos Gila, que porta més de dos anys al Consell d’Administració de Panrico. Se suposa que ell no és corresponsable del desastre a què s’ha abocat l’empresa? Des que Carlos Gila va fer-se amb les regnes, les vendes han caigut un 25%. Fins i tot el director comercial va dimitir divendres passat perquè no creia en el nou pla de viabilitat.

Davant de tots aquests fets, des de la UGT de Catalunya volem manifestar que rebutgem els acomiadaments plantejats per la direcció de Panrico i només volen una extinció de contracte: el de Carlos Gila.

Pel que fa als ajustos de nòmina, no acceptarem cap rebaixa sense un pla de viabilitat creïble, concret i de futur.