La UGT de Catalunya rebutja la proposta de les patronals de la sanitat concertada d’augmentar la jornada laboral anual en 7 dies

CSS-BCNAhir va tenir lloc una nova reunió de la mesa negociadora del conveni de la Xarxa Hospitalària d’Utilització Pública (XHUP), en la qual la UGT de Catalunya i Metges de Catalunya vam ratificar la nostra oposició a la proposta de la patronal del passat 26 de setembre. CCOO va confirmar la seva disposició a firmar l’acord.

El nostre sindicat no signa aquestes condicions perquè els nostres delegats i delegades així ho van decidir ahir al matí en assemblea, amb 176 vots a favor del no, 24 a favor del sí i 3 abstencions. Aquesta votació deixa clara la posició que mantindrà la UGT de Catalunya a la taula de negociació.

La proposta de les patronals del sector de la sanitat privada concertada -La Unió, Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSSC) i Associació d’Entitats Sanitàries i Socials (ACES)- suposa incrementar la jornada diürna en 48 hores anuals i la nocturna en 46 hores anuals, el que suposa 7 dies més de treball l’any sense cap compensació econòmica.

La XHUP està formada per centres de titularitat pública (el 40%) i per centres de titularitat privada (el 60%), amb més de 50.000 treballadors i treballadores. Els treballadors del sector públic es veuen afectats directament per la Llei 2/2012 (ampliació de la jornada dels empleats públics a 37,5 hores setmanals), però les patronals volen aplicar-la també als treballadors dels centres privats, amb l’amenaça, si no, de presentar expedients de regulació d’ocupació.

Davant el nostre rebuig a la proposta, a la reunió d’ahir a la tarda el president de la mesa negociadora va proposar demanar una mediació a l’autoritat laboral, solució que el nostre sindicat va refusar perquè considerem que el mediador ha de ser el propi president de la mesa i perquè el conveni col•lectiu engloba molts més aspectes i no només l’acord parcial de jornada que les patronals volen signar. D’aquesta manera, la mesa es va suspendre sine die.

Aquest matí, les patronals han demanat, de manera unilateral, una mediació a l’autoritat laboral. Des de la UGT de Catalunya continuarem defensant un conveni per al sector de la XHUP, però no a qualsevol preu.

El conveni de la XHUP està prorrogat des de desembre del 2008 i la data límit per arribar a un nou acord és juliol del 2013.