La UGT de Catalunya rebutjarà en la reunió d’aquest tarda la proposta de conveni de les patronals per al sector sanitari concertat

metgeLa Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya considera inacceptable la proposta final que les patronals del sector sanitari concertat (UCH, CAPPS i ACES) pretenen presentar aquesta tarda a la mesa de negociació del conveni que tindrà lloc a les 16 hores.

El que pretén la patronal amb aquesta proposta és continuar amb les retallades dels darrers anys al sector, que els sacrificis només recaiguin en les plantilles, amb el conseqüent perill de rebaixa de la qualitat assistencial. El seu objectiu és legitimar les retallades sota el paraigües del conveni del sector.

La UGT de Catalunya no contempla que al nou conveni de la sanitat concertada no es recuperi el 5% salarial, així com la jornada per a tots els grups professional. En definitiva, recuperar progressivament les condicions del VIIè Conveni de la Xarxa Hospitalària d’Utilització Pública (XHUP).

Per tant, a falta de l’assemblea que tenim programada amb els nostres delegats delegades que tindrà lloc el proper divendres, 21 de novembre, els membres de la comissió negociadora en cap cas acceptarem aquesta tarda la proposta de la patronal i continuarem demanant el que correspon als treballadors i les treballadores de la sanitat concertada.

Hem de recordar que aquest conveni afecta uns 50.000 treballadors i treballadores, que pateixen retallades des del 2008, any en què va finalitzar la vigència del VIIè conveni de la XHUP. Aquestes retallades depenen del grup professional i del centre on treballin, però arriben en alguns casos fins a més del 30%.