La UGT de Catalunya reclama una escola bressol a l’aeroport del Prat

prat-aeropuerto

Els canvis que recentment ha viscut l’Aeroport de Barcelona fan que la seva plantilla actual superi amb escreix els 14.000 treballadors i treballadores. Per al nostre sindicat, tal i com portem temps reclamant, avui es fa més visible que mai la necessitat de dotar de serveis i equipaments adreçats a la plantilla de l’aeroport que els permeti compaginar millor la seva vida laboral, personal i familiar.

Per a la UGT de catalunya, la ciutat aeroportuària no només ha d’estar dotada de serveis per als passatgers, sinó que també ha de donar l’oportunitat a les persones que hi treballen d’accedir a uns serveis i equipaments òptims. És per aquest motiu que el nostre sindicat ha realitzat un estudi per detectar les necessitats d’aquests treballadors i treballadores i obrint un procés de consulta a l’entorn de la idea d’establir una llar d’infants a l’Aeroport de Barcelona que puguin gaudir les persones que hi treballen i que cobreixi el període educatiu de 0 a 3 anys.

De les dades de l’estudi es desprèn que un 60% dels treballadors enquestats creuen que una escola bressol podria solucionar molts dels problemes que comporten als treballadors els permisos de paternitat i maternitat o la reducció de jornada. Tanmateix, 8 de cada 10 treballadors creu que una escola bressol milloraria la conciliació de la vida laboral, personal i familiar, perquè els suposaria un important estalvi de temps i perquè estaria a prop del lloc de treball.

El 26,5% de les persones enquestades té al seu càrrec infants d’entre 0 i 3 anys. Tanmateix, els treballadors que no tenen fills són els més joves: un 44% dels que no tenen descendència tenen entre 26 i 35 anys. Per tant, podria ser que en un futur pròxim es decidissin a tenir criatures.

Tal i com demostra l’enquesta, i com la UGT fa temps ve defensant, un servei educatiu de proximitat, plural i flexible ubicat a l’Aeroport del Prat pot ser una bona forma de compensar aquells desequilibris generats per la dificultat d’accedir a l’educació i la cura dels infants de 0 a 3 anys.