La UGT de Catalunya recrimina al conseller Comín que menyspreï als treballadors del transport sanitari i als teleoperadors del 061

Foto: Jose Gonzalvo Vivas (Flickr)

Aquest matí ha declarat a la televisió que no són una activitat sanitària i per això s’externalitzen

El conseller de Salut, Antoni Comín, ha declarat aquest matí en una entrevista al programa “Els matins” de TV3 que, dins del SEM, el transport sanitari i els teleoperadors del 061 no són una activitat sanitària i per això s’externalitzen.

Des de la UGT de Catalunya i, especialment, el sector del transport sanitari, volem expressar la nostra indignació pel menyspreu demostrat per Comín cap a aquests milers de treballadors i treballadores que, malgrat les externalitzacions i l’opinió del conseller, formen part del sistema sanitari i en són una part important.

Des del nostre sindicat volem informar al conseller que el 90% dels serveis urgents al carrer es realitzen amb una unitat de suport vital bàsic formada per dos tècnics en emergències sanitàries. I que la titulació de tècnic/tècnica en emergències sanitàries està reconeguda dins de la formació sanitària i es requereix per poder treballar al transport sanitari.

D’altra banda, li recordem que amb aquestes paraules sobre el transport sanitari s’està referint a 5.000 treballadors i treballadores que han exercit els darrers anys la seva tasca amb professionalitat malgrat les retallades que ha patit el sector sanitari i que estan reivindicant actualment la recuperació de la retallada salarial del 4,6% aplicada des del 2013. A més, creiem que no són les declaracions més oportunes quan ens trobem a les portes de la negociació del conveni col·lectiu del transport sanitari. És més, reiterem que aquest sector ha de tenir el reconeixement que es mereix i els seus professionals s’han d’integrar laboralment al SEM, com a personal sanitari que veritablement són.

Per últim, i pel que fa als teleoperadors i teleoperadores del 061, des de la UGT de Catalunya li responem que a aquests professionals també se’ls requereix formació sanitària i que són una part vital del sistema de salut, ja que són els responsables de recepcionar les consultes i demandes dels ciutadans, i per tant també mereixen el reconeixement del màxim responsable del Departament.