La UGT de Catalunya reuneix a 500 delegades a Santa Coloma de Gramenet

08-03-10Davant la commemoració d’un nou 8 de març, la UGT de Catalunya va convocar una assemblea de delegades per a manifestar els seu compromís per la igualtat d’oportunitats i no discriminació de les dones

Com cada any, la UGT de Catalunya va celebrar diferents actes amb motiu del Dia Internacional de les Dones, el 8 de març. L’acte central va ser una assemblea multitudinària de delegades en el Teatre Sagarra de Santa Coloma de Gramenet que va comptar amb la presencia de José Montilla, President de la Generalitat i de Josep Maria Alvarez, Secretari General de la UGT de Catalunya.

A l’assemblea es va reflexionar entorn al paper de les dones dins del mercat de treball i es va transmetre a les delegades els objectius marcats  en el marc del 13è Congrés de la UGT de Catalunya per aquest mandat en matèria d’igualtat.

Es va destacar els elements clau des del punt de vista de la UGT de Catalunya, des dels Plans d’igualtat a les empreses fins a la importància de la representació de les dones en les taules de negociació col·lectiva. Així mateix, es va a emfatitzar en que la crisi no pot ser l’excusa per a invisibilitzar la situació precària existent i persistent de les dones al mercat de treball.

La Secretaria d’Igualtat i Polítiques Socials, Raquel Gil, va denunciar la discriminació salarial de les dones i la precarització dels sectors més feminitzats de la societat, com és el cas del sector de la neteja i de la dependència.

Josep M. Alvarez, també va reivindicar la necessitat d’eradicar totes les discriminacions que afecten a les dones en el mercat de treball. Així mateix, va ressaltar el paper clau de les dones dintre del sindicat i de la Xarxa d’Agents per la Igualtat de la UGT de Catalunya.