La UGT de Catalunya s’adhereix a la Xarxa Ciutadana pel Dret a la Informació i la Comunicació (XCDIC)

XCDICLa UGT de Catalunya s’ha adherit a la Xarxa Ciutadana pel Dret a la Informació i la Comunicació (XCDIC), de la qual formen part el Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC), La Fede.cat Organitzacions per la Justícia Global, Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), Associació Catalana de Juristes Demòcrates (ACJD), Associació Catalana per la Defensa dels Drets Humans (ACDH), La Tele.cat, Setmanari La Directa, Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), AulaMèdia, Associació d’Usuaris de la Comunicació (AUC) i La Columna.cat.

Els objectius de la XCDIC són:

• Generar consciència social al voltant del dret a la informació i la comunicació. Considerem que hi ha poca consciència, informació i debat al respecte d’aquests dos drets bàsics en democràcia. L’autonomia dels mitjans de comunicació han de tenir la mateixa consideració social que els drets a la salut i a l’educació.
  • Generar una xarxa de col·laboració entre entitats i oberta a la ciutadania que articuli aquesta reivindicació de cara als poders públics. Es tracta d’obrir un procés de col·laboració i debat per poder articular propostes concretes de legislació i polítiques públiques al respecte.

Cal recordar, per contextualitzar, que recentment el Parlament de Catalunya ha reclamat al Govern que desenvolupi l’article 52 de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya, que tracta el dret a la informació. A més del mandat legal, estem en un context de canvis, de repensar la nostra democràcia per poder aprofundir-la i millorar-ne la qualitat. Estem en un bon moment per abordar una de les assignatures pendents de la nostra democràcia: la garantia dels drets a la informació i la comunicació.

Més informació: http://dretalainformacio.wordpress.com/

El pròxim 22 d’octubre es realitzarà al Col·legi de Periodistes de Catalunya la taula rodona “La democratització dels mitjans de comunicació a Catalunya”, que servirà de presentació de la XCDIC.

Taula rodona: La democratització dels mitjans de comunicació a Catalunya

Dia: 22 d’octubre de 2014

Hora: 18.30 hores

Lloc: Aula 1 del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rambla de Catalunya, 10, Barcelona).

Ponents:

• Xavier Breil, AulaMèdia.
  • Montse Santolino, LaFede.cat, Organitzacions per la Justícia Global.
  • Un representant de La Tele, televisió comunitària.
  • Dardo Gómez, Secretari d’Organització de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP).
  • Andrés Pérez, Associació Catalana de Juristes Demòcrates (ACJD).
  • David Vidal, professor titular del Departament de Mitjans de Comunicació i Cultura de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.
  • Moderador i presentació de la XCDIC: Vicent Canet, Coordinador de la Xarxa Ciutadana pel Dret a la Informació i la Comunicació i secretari d’Acció Social de l’SPC.

Cal confirmar assistència a dretalainformacio@gmail.com.