La UGT de Catalunya signa l’acord amb ensenyament i desconvoca la vaga del dia 9 de febrer

acord-departamentEntre d’altres, hem aconseguit un increment de 5.511 professors, la reducció d’una hora lectiva a secundària i una convocatòria d’oposicions de 2.000 places

Aquesta tarda s’ha celebrat al Departament d’Ensenyament una reunió de la Mesa Sectorial de l’Ensenyament Públic de Catalunya. Damunt la taula el Departament ha posat una proposta d’acord que, tot i que òbviament ens situa encara lluny del retorn a les condicions laborals de 2010,  suposa una clara millora de la situació general:

• Total increment de plantilla: 5.511.
  • Total increment previst per al curs 2017-18: 5.511 dotacions.
  • Increment de plantilla incorporat al projecte de pressupost: 2.011 dotacions.
  • Nova proposta d’increment de plantilla per al curs 2017-18: 3.500 dotacions.
  • Reducció d’una hora lectiva a mestres i professors d’ensenyament secundari.
  • Oposicions a cossos docents: 2.000 places.
  • Compromís de negociar la reducció d’una segona hora lectiva.
  • Increment en 3.000.000 euros del pla de formació permanent del professorat.

La UGT de Catalunya hem pres la decisió de signar aquest acord i desconvocar la vaga prevista per al dia 9 de febrer, amb el compromís de continuar lluitant per recuperar tot el que ens han pres i començar a treballar en una millora de les condicions de treball. Per al nostre sindicat, encara resten punts importants, com la supressió total dels terços de jornada i convertir-los en mitges jornades, la recuperació de la reducció de jornada lectiva de dues hores per als majors de 55 anys, i la recuperació íntegra de les pagues de 2012, 2013 i 2014.